12.Svjetskom prvenstvu u šahu za invalide IPCA Split 2012.
HPO-ZAGREB
Zinke kunc 3 a 10000 ZAGREB
Izviješće Direktora turnira Mate OPACKA o održanom 12.Svjetskom prvenstvu u šahu za invalide IPCA Split 2012
Kao direktor turnira, nisam Vam ranije mogao dati izvješće jer unatoč mojoj ranijoj intervenciji, tek sam nedavno dobio financijsko izvješće, odnosno nakon održanog Izvršnog odbora koji je održan 17.10.2012. godine (srijeda). Podsjećam da na taj sastanak nisam pozvan iako bi to bilo sasvim logično.
18.10.2012. godine, dobio sam e-mailom od glavnog tajnika HPO Ticijana Komparića Finacijsko izviješće koje se odnosi na održano 12.IPCA.
Nakon održanog 11. kongresa IPCA 2011. godine u Pieštany (Slovačka), na kojem su naši delegati bili Mato Opačak i Ivica Kolakovski, jednoglasno je donesena odluka da se u 2012.godini – 12.IPCA, održi u Hrvatskoj.
Mi smo načelno prijedlog prihvatili, ali smo do konačne odluke došli u okviru HPO. U startu se znalo da će biti dosta problema, jer je organizacija ovakvog prvenstva i za ovakvu kategoriju takmičara (invalida), posebno zahtjevna! Dodatni problem je bio i zbog činjenice da se ovakva vrsta svjetskog prvenstva po prvi puta organizira u Hrvatskoj, te da će nam svako iskustvo biti od izuzetne koristi.
Kada smo 25.07.2011. uputili dopis-zahtjev Izvršnom odboru HPO , da se izjasne o prijedlogu za organizaciju 12.Svjetskog prvenstva u šahu IPCA 2012. godinu, zatražili smo da se za nositelja aktivnosti odredi ŠK Invalida HVIDRA-Brod, jer su iz toga kluba pokazali interes da prihvate dio aktivnosti oko organizacije spomenutog 12 Svjetskog prvenstva u šahu. Taj prijedlog je IO HPO prihvatio jednoglasno a 09.02.2012.godine na satanku u Zagrebu, donešena je odluka da sve poslove oko financiranja prvenstva vodi HPO. Tada sam tražio, da sva eventualna zarada od organizacije prvenstva, ide u korist ŠKI HVIDRA-Brod, iz Slavonskog Broda, o čemu smo se jednoglasno i složili, s tim što je predsjednik HPO gosp. Ratko Kovačić naglasio kako će HPO, za šahovsku reprezentaciju invalida Hrvatske platiti sve troškove, što je prihvaćeno bez primjedbi.(Smišljeno tajniik HPO nije vodio zapsnik sa sjednice !).
Nakon toga imenovan je Organizacijski i Provedbeni odbor, te su određena konkretna zaduženja za pojednice i sudačku organizaciju;
I . Organizacijski odbor
Ticijan Komparić-predsjednik,
Mato Opačak-direktor
Mijo Bakić-predatavnik grada invalida Splita
Ivica Kolakovski-tehnička podrška
Provedbeni odbor
Kruno Zadro –prijave
Ivana Piler-financije
Ratomir Petrov – web-master
Ina Kalafatić– hostesa
Nositelji aktivnosti suđenja su dodjeljene,
Sudačka organizacija
Mladen Bratošević FA -glavni sudac
Ivica Kolakovski NA- zamjenik glavnog suca
Dragan Pavić CA-pomoćni sudac
Aktivnosti su tekle prema dogovoru, a naglašavam da sam stalno inzistirao na više ponuda za sve što je ugovarano, odnosno nabavljano! Često smo raspolagali čak sa 3-5 ponuda za svaku nabavku robe ili usluge.
Hrvatski šahovski savez nam je poklonio pet šahovskih garnitura , Akedemski slikar član ŠK Posavac,Ruščica Josip Majić je izradio logotip 12.IPCA čime je bio i sponzor. Sponzor štampanja majica je bila trgovina Stiy Krunoslav Hljevac glavni sudac i web master su sudili ispod svake cijene jer se radilo o prvenstvu za invalide! Prihvaćeno je da domaćin prvenstva bude Split, jer pored ostalog, mislio sam -tamo imamo i iskusnog člana za organizaciju, iz IO – Miju Bakića, koji će pomoći Organizacijskom odboru oko rješavanja tehničkih pitanja organizacije prvenstva i održavanja takmičenja.
Na sastanku je dogovoreno da gospodin Mijo Bakić u Splitu riješi i sve ostale organizacijske probleme.
Kao predstavnik invalida grada Splita, gospodin Bakić je dobio sljedeća zaduženja od Organizacijskog odbora:
- RTV-Split ,
- Novinari ,
- KUD-za otvorenje 12.IPCA,
- Prevoditelji za Engleski i Ruski,
- Prijevoz na relaciji aerodrom – Hotel Zagreb i obratno,
- Organizacija izleta brodom na jednu od ranije ponuđenih destinacija,
- Organizacija službenog otvaranja i ceremonija zatvaranja prvenstva,
- Organizirati prijevoz takmičara gradskim prijevozom, odnosno ishoditi besplatan prijevoz u vrijeme održavanja natjecanja
- Osigurati i distribuirati Promidžbeni materijal Turističke zajednice Splita.
Ne malo sam se iznenadio kada sam vidio da gospodin Bakić niti na nijedan sastanak nije donio nikakav pisani dokument, odnosno pisanu ponudu, a zašto je između ostalog bio zadužen. Na moju primjedbu – njegov odgovor je bio: ” lako ćemo”.
Inače, prvenstvo je održano u terminu od 17-26.06.2012.godine
Natjecanje je održano u vojnom Hotelu ZAGREB u Splitu, koji smo dobili po povoljnoj cijeni imajući na umu da je prvenstvo organizirano skoro u pravoj turističkojsezoni i da je već bila polovina 6 mjeseca!
Smještaj svih sudionika i pratnje je bio u Hotelu Zagreb, u kojem je bila velika i prikladna dvorana za igru, odvojena i osvijetljena po standardima FIDE. U dvorani je bilo dovoljno stolova za igru šahovski tabli i elektronski satova.
Zahvaljujući gospodinu Mladenu Bratoševiću, organiziran je prijenos mečeva uživo, i to na deset tabli, gdje se moglo pratit svako odigrano kolo turnira, putem web stranice
sk-posavac.hr.
Natjecanje
Otvaranje 12.IPCA, dodjela odličja, pokala i financijskih nagrada, te zatvaranje turnira na kraju natjecanja, obavljeno je u istoj dvorani u kojoj se održavalo natjecanje.
Na prvenstvu je sudjelovalo 27 igrača, a od toga pet damaćih. Sudionici su bili iz osam zemalja: Rusije, Ukrajine, Estonije, Slovačke, Češke, Finske,Poljske i Hrvatske.
Na prvenstvu je odigran i otvoreni FIDE turnir za lakše invalide i ostalo građanstvo na kojem je nastupilo 16 igrača iz pet zemalja.
Nagrade
Po pravilima IPCA organizator najuspješnijim igračima u oba turnira mora isplatiti nagrade. Tako je određeno da se nagrade isplate za :
-prvih pet mjesta u muškoj konkurenciji, za turnir A ,
-prva tri mjesta u ženskoj konkurenciji, za turnir A,
-prva tri mjesta u muškoj konkurenciji, za turnir B,
-prvo mjesto u ženskoj konkurenciji, za turnir B.
Nagrade su osigurane iz kotizacije prvenstva , za svaku nagradu uzet je porez i ostala davanja. Pošto su se u drugim državama nagrade isplaćivale bez poreza, pojavio se problem prilikom uručivanja novčanih nagrada. Nesporazum je nastao jer sudionici nisu bili informirani o zaračunavanju poreza, a kako o tome nisam bio pravovremeno obaviješten, nisam mogao ni upozoriti sudionike na vrijeme. Nakon kraćeg razgovora sa predsjednikom IPCA gospodinom Pilomonom, te obrazloženja o uzroku problema, nesporazum je riješen uz priznanje da je IPCA, trebao u pravilniku ugraditi da se isplaćuju neto nagrade. Upravo zbog toga što to nije napravljeno, morali smo po važećem zakonu zaračunati porez na svaku isplaćenu novčanu nagradu.
Tijekom natjecanja održan je 19.kongres IPCA(Međunarodna šahovska udruga tjelesnih invalida ) na kojem su sudjelovali delegati IPCA.
Glavna tema Kongresa bila je odlazak IPCA na Olimpijske igre 2012.godine u Istambul –Turska, i promjene Statuta IPCA. Na zamolbu komisija je odlučila da FM Miro Bobanac iz Splita – Hrvatska, ispunjava uvjete prema medicinskoj dokumentaciji za turnir A.
Potvrđen je prijedlog za održavanja 13.Svjetskog prvenstva invalida u šahu. Predloženo je da se 13. prvenstvo održi u Republici Češkoj – u gradu Pragu ako se domaćini složi, a rezerva je ostala Hrvatska.
Prema općem mišljenju ovom organizacijom u Splitu, postignut je novi standard u organizaciji ove manifestacije koji će mnogi budući organizatori teško ponoviti, a svi učesnici su uputili nedvosmislene pohvale za odličnu organizaciju 12.IPCA ističući da do sada, ovakve organizacije nije bilo niti na jednom održanom prvenstvu!
Na prijedlog predsjednika IPCA Polimonova, direktoru turnira je uručena posebna nagrada za dobru organizaciju. Nagrada je uručena na zatvaranju prvesntva.
Na kongresu je dogovoren samostalni izlet u četvrtak na slobodan dan, u Supetar na Braču za 200 kuna po osobi. Od zainteresiranih su voditelji trebali prikupiti novac koji je uručen vlasniku brodice, na brodu. Tajnik spominje uplatnice koje nisu ispostavljene, ali to nema veze sa organizacijskim zadaćama 12.IPCA.
Prema zaprimljenom financijskom izvješću, samo rezimiram:
Financije
Ukupni prihodi: 254.767,90 kuna
Ukupni rashodi: 213.986,00 kuna
Ostatak prihoda 40.781,90 kuna
Prilog financija !
Molimo glavnog tajnika da postupi po dogovoru sa satanka i da višak financijskih sredstava uplati na žiro račun kluba ŠKI Hvidra-Brod ,Sl. Brod.
Ž.r. 2340009-1110457115
OIB-72874330295
MB-2709660
Primjedbe
Nakon dobre organizacije uvijek i bude nedostataka i primjedbi moramo i to spomenuti. Napitke nije riješio glavni tajnik Ticijan što je obečao na sastanku .Našli smo sponzora vodu Jamicu tajnik je rekao ne možemo uzimati imamo sponzora Pepsi Colu s kojom HPO ima ugovor koja ima u Solinu svoje predstavništvo na kraju ništa nažalost kupovali smo vodu.
Održano je svega tri sastanka za 12.IPCA-malo za takvu veliku organizaciju.Nakon napete sutuacije zadnji dan sam tražio sastanak u Splitu sa tajnikom Ticijanom, Mijom, Ivicom koji je tajnik izbjegavao . Niti jedan nisam dobio zapisnik sa sastanka.Kako vidim tajnik mjenja odluke nije uplatio kotizaciju za članove reprezentacije ekipe Hrvatske kao što je dogovoreno na sastanku u HPO-ZAGREBU i sav ostatak zarade da prebaci na račun kluba invalida Hvidra-Brod gdije do sada još nije urađeno.
Smatrao sam član IO Mijo Bakić ima iskustva sa organizacijom da će nam pomoći ali nismo bili zadovoljni sa njegovim radom.Vožnja Aedrom-Hotel i nazad nije dao ni jednu ponudu jako čudno,TV novinari nisu došli na otvorenje 12.IPCA,nije poslao dopis gradu Splitu za korištenje gradskog prijevoza do grad da besplatno za sudionike igara.Prevodioci nisu dali svoje ponude satnice ,KUD-nije došao na otvorenje igara zašto je bio zadužen Mijo Bakić.
Molim HPO-ZAGREB da po dogovoru uplati novac na podračun 12.IPCA koji je otvoren u HPO-uda onda uplati na konto Šahovskog kluba Invalida Hvidra-Brod ,Sl. Brod za reprezentaciju Hrvatske kako je dogovoreno na satanku jer su sredstva su predviđena za šah u 2012.godini.
Molim članove Izvršnog odbora da prihvate ovako izviješće za sve nejasnoče stojim na raspolaganju.
Dostavljeno:
Članovima Izvršnog odbora
Predsjedniku i Tajniku HPO
Slavonski Brod, 30.10.2012. Direktor turnira :
MATO OPAČAK